21 Sep 2012

Cara Ajar Kucing Berak di dalam toilet

Hai semua....Bagi yang berhajat nak membela kucing sebagai binatang kesayangan dan tak nak kucing berak merata2 ikut cara 2 saya yerk...Selalu nya kita buat pada Hari pertama kita bawa kucing kerumah kita...N!e untuk sesiapa yang tingga dirumah yang tak ada tanah la...Nak beli pasir untuk kucing pown dah berapa harga dia....So Buat cara mudah...Ajar atau paksa Dia Kenal tempat buang Najis dia..Benda nie saya dah buat pada @ ekor kucing kesayangan saya yang dah hilang tu.. Tommy & Mimie...Petua N!e Senang Jer...

okies...mula sekali bila bawa balik kucing kerumah jer.....Kurung dia kat dalam toilet selama 2 @ 3 hari...Biar jer dia dalam tu...kalau kat rumah ada 1 toilet jer...time nak guna toilet tu letak la dia dalam sangkar..kemudian kurung dia semula...Mudah kan..Setelah dia bertapa selama 2 @ 3 hari dalam bilik kecik tu..mandikan dia bersih2 keringkan dan boleh lepas dalam rumah...tak payah nak kurung dia dalam sangkar lagi....insyallah..setiap kali dia nak buang hadas..dia akan car i toilet...

Petua nie bukan saya reka atau pandai2....memang betol2 terjadi..3 tahun sudah my hubby jumpa 2 ekor kucing terbiar dalam umur 2 bulan..suami beri pada saya suruh saya bawa balik..oleh sebab saya kerja dan tak mahu kucing2 tu berak mmerata2 saya kurung dalam toilet...bila balik saya bagi makan dan kurung lagi...

Bila malam anak terlupa kunci pintu toilet,so apa lagi keluar berparty la dua 2 ekor kucing tu..diaorg panjat sana sini..tapi langsung tak berak merata2,bila nak berak diaorg masuk toilet...so tak susah kita cuma perlu simbah air jer...tak kuar duit kan..tapi diaorg tak der la berak dalam mangkuk tandas..diorg berak atas lantai la....

So alhamdulillah....belum pernah tommy & mimie berak dalam rumah merata2....Cuma ada sekali tu diorang berak depan pintu toilet..nak salahkan diorg tak boleh juga sebab saya kunci pintu toilet..dia nak masuk macam mana kan...

Sekarang pon saya tengah train se ekor kucing yang my hubby baru bawa balik semalam..tapi nie bukan kucing jalanan la..my hubby beli....

TOMMY DAN MIMIE DAH HILANG....HILANG BUAT KALI KEDUA...TAK JUMPA SAMPAI HARI NIE... :(

!N! TOMMY.....(MASA NIE 7BULAN)


!N! M!M!E  (MASA NIE 7 BULAN)


SELALU DATANG BERMANJA


DAN !N! CHUBBY..BARU SEMALAM BAWA BALIK
UMUR 5 BULAN








1 ulasan:

DaNiaEmeLda Aqielyn berkata...

yes..sudah berjaya...my baby dah pandai ke tpolet untuk berak...so tak risau lagi.....baru jer semalam kurung dalam toilet....ptg tadi bg mandi....malam ni dah pandai masuk toilet untuk berak..alhamdulillagh.....